My "Over Creative" Thinking

Friday, December 20, 2013

Entah...menung yang panjang

Aku terpegun dengan diri sendiri
Arkkkk...itu sifat riak dan bangga diri
Namun biar aku cerita disini
Kombinasi otakku dan jejari
Buat aku ciptaan hebat ilahi,
Lalu dengan sepasang kaki ini
Terserlah keyakinan sebuah kendiri
Kerana aku boleh tegak berdiri
Hatta aku amat mensyukuri
Dikurniakan sepasang mata ini
Dikurniakan sepasang telinga ini
Seulas bibir dengan senyuman menghiasi
Hidung untuk bernafas lagi

Penciptaanku begitu sempurna sekali
Penciptaanku begitu teliti
Dan kerana aku hamba sejati
Yang ditiupkan roh menjadi diri
Tak ingin aku memungkiri
Hingga aku dimurkai
Perlu segalanya aku taati
Perlu segalanya aku takuti
Kerana bimbang suatu hari nanti
Segala kehebatan ini diganti
Dan taubatku sudah tidak bererti.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...