My "Over Creative" Thinking

Wednesday, September 11, 2013

BUKAN HARI-HARI

Bukan hari-hari saya bijak,
kadang-kala bodoh juga.
Bukan hari-hari saya rajin,
kadang-kala malas juga.
Bukan hari-hari saya serius,
kadang-kala main-main juga.
Bukan hari-hari saya senyum,
kadang-kala marah juga.
Bukan hari-hari saya mengalah,
kadang-kala degil juga

Tapi selalu saya sedar
bila bodoh kena belajar lagi
bila malas kena berazam lagi
bila main-main kena berusaha lagi
bila marah kena sabar lagi
bila degil kena fikir lagi

Tatkala meluahkan rasa marah
saya nampak orang resah
Tatkala mendiamkan diri
saya nampak orang menyendiri
Tatkala mula hilang kewarasan
saya nampak orang panasaran

Jadi saya cepat-cepat bangun
tidak mahu terus mengelamun

"Adakala amarah sukar dibendung
bagai membuka pekung yang dibedung
lantas selalu jauh tersadung
hingga air mata berladung-ladung"


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...