My "Over Creative" Thinking

Wednesday, September 11, 2013

PESAN UNTUK AKU DARI AKU

Tengah menggodek biodata pagi ini,
rasa bagai muntah baca sendiri.
Bukan hendak mohon kerja lain la,
teruja kira banyaknya gulung aku ada.
masih ada lagi bakal tiba
pencapaian pun hebat-hebat belaka,
terkesima dan tersengih gembira,
Terasa hebat dan mendabik dada,
bangga macam nak gila.
itupun rasa tidak cukup saja,
masih banyak benda aku hendak teroka.
berputar-putar dalam kepala,
apa lagi aku perlu cuba.

Dua tahun lagi nak masuk 40an
apa nak jadi wahai perempuan
terpedaya pada cinta keduniaan
hingga asyik lalai tidak keruan
nak tunggu sampai turun seruan
padahal itu memang hukum tuhan,
esok mati mana boleh ditahan-tahan.

kalau terusan begini kata kubur
soalan ditanya jawapan pun kabur
siaplah tulang nanti berterabur
masa itu semua habis berlumpur
badan melecur jiwa menggelupur
takkan nak menyorok dibelakang dapur
dalam lubang cacing pun boleh digempur.

Neraka jahanam sedia menadah tangan
Syurga menjauh hilang pandangan
itu pilihan dari keputusan cadangan
hadiah bagi yang hilang pertimbangan.
fana ini hanya pinjaman
bayarlah dengan keimanan

AKU PESAN KAT DIRI SENDIRI...TIME TO WORK BABE!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...