My "Over Creative" Thinking

Wednesday, July 27, 2011

Aku mengantuk

http://www.clipartguide.com





Beratnya kelopak mata ini
bagai ada sebungkah batu menghimpit
pandangan berpinar-pinar
sebentar gelap sebentar terang
otakku ligat menahan
keinginan untuk terlelap
saat kekenyangan
saat kesejukkan
saat inilah kertas bertaburan dimejaku
berterbangan mengikut tiupan pendingin udara
tanganku sudah tidak sempat menggapainya
lalu aku biarkan sahaja

aku mengantuk, aku mengantuk
tolonglah beri aku seminit
beri kesempatan untuk mata ini melena
aku tidak minta bantal
aku tidak minta tilam
mahupun selimut
kesenyapan ini menambah kelembapan
bagai otakku yang mula sembab
tidak boleh berfikir
umpama fius yang terbakar
lampu pun kehilangan cahaya

aku sudah menguap jutaan kali
itu maksud lelahan mengantuk menguasai
tulisan diatas kertas ku lihat sedang menari
bagai mengejek-ngejek aku
godaan mengantuk ini semakin kuat
mencengkam tengkukku
berbisik lagu-lagu syahdu

Aku belum mengalah
mata oh mata, sabarlah
tunggu masa yang sesuai
aku akan tidurkan dirimu
tanpa halangan, tanpa sekatan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...